Τα Πάντα
για το Έργο
Ερευνητικό έργο χρηματοδοτούμενο από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας στο πλαίσιο της δράσης “Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ”
Το έργο “Ψηφιακές Διαδρομές στα μονοπάτια της Ελληνικής Ιστορίας” με ακρωνύμιο RoGH και κωδικό έργου Τ1ΕΔΚ-04393, αποτελεί μια ερευνητική προσπάθεια αποτύπωσης μέρους της Ελληνικής Ιστορίας στον κόσμο της Εικονικής Πραγματικότητας προσφέροντας στον χρήστη την ευκαιρία να πραγματοποιήσει ένα βιωματικό οδοιπορικό ακολουθώντας τα βήματα της διαχρονικής ιστορικής πορείας του ελληνισμού από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή.
Σκοπός του έργου ήταν η δημιουργία πλατφόρμας για την ανάδειξη σημαντικών ιστορικών εποχών και γεγονότων της Ελληνικής Ιστορίας σε ένα ταξίδι μέσα στον τόπο και στο χρόνο. Η πλατφόρμα προσφέρει τη δυνατότητα να δέχεται ψηφιοποιημένο περιεχόμενο και πολυμεσικό υλικό (2διάστατο, 3διάστατο, Ολογράμματα) και να τα αναδεικνύει μέσα από ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας.
Μέσα από το έργο υλοποιήθηκαν αναπαραστάσεις που περιλαμβάνουν αναπαραστάσεις μνημείων με πλήρη αρχιτεκτονική λεπτομέρεια και φωτορεαλιστικές απεικονίσεις σε πραγματικό χρόνο. Η τρισδιάστατη μοντελοποίηση αυτών έγινε με βέλτιστη απόδοσης για μάσκες εικονικής πραγματικότητας φωτορεαλιστικής απεικόνισης πραγματικού χρόνου.
Η παρούσα έρευνα συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από ελληνικούς πόρους μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΕΡΕΥΝΑ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ (project: Digital Roots in Greek History’s Paths, ακρωνύμιο: RoGH, κωδικός: T1EDK – 04393).
Έχουμε φανταστεί
έναν δεσμό
μεταξύ ιστορίας & VR
Ο σχεδιασμός της κεντρικής ιδέας της συγκεκριμένης ερευνητικής προσπάθειας βασίστηκε στην δημιουργία ενός νέου δεσμού της Ελληνικής Ιστορίας με την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας. Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ιστορικών Μελετών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών οργάνωσαν το περιεχόμενο της ιστορικής πληροφορίας με τρόπο ικανό να υποστηρίξει αυτό τον δεσμό και τα στελέχη που είναι υπεύθυνα για τον σχεδιασμό της εφαρμογής εικονικής πραγραματικότητας φρόντισαν για την σύνδεση Ελληνικής ιστορίας & VR.
Έχουμε σχεδιάσει
μια Βιωματική Εμπειρία
Βασικός στόχος ήταν η παράδοση μιας εφαρμογής με την μέγιστη δυνατή βιωματική εμπειρία για τον τελικό χρήστη μέσα από τις μάσκες εικονικής πραγματικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από την βασική εφαρμογή που περιέχει όλη την ιστορική πληροφορία και το συνοδευτικό πολυμεσικό υλικό, σχεδιάστηκε μια άκρως παιχνιδοκεντρική έκδοση της εφαρμογής για τις τοποθεσίες της Ουρανούπολης (Πύργος της Ουρανούπολης) και της Δήλου (Οικία της Τρίαινας) όπου ο χρήστης μπορεί να μεταφερθεί στον χρόνο και να ζήσει την εμπειρία της καθημερινότητάς τους.
Ζήσε την VR
περιπέτεια
στα Μονοπάτια της Ελληνικής Ιστορίας

Έχουμε εφαρμόσει
όλα τα παραπάνω σε live VR
εκπαιδευτικό περιβάλλον
Τελικό αποτέλεσμα του έργου είναι η δημιουργία ενός εργαλείου ανάδειξης και ενσωμάτωσης του ιστορικού περιεχομένου σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας με τελικούς αποδέκτες την εκπαιδευτική κοινότητα και τον χώρο του πολιτισμού. Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς, το συγκεκριμένο εργαλείο αναμένεται να εξελιχθεί σε ένα δυναμικό και εύχρηστο προιόν ώστε να υποστηρίζει την εκμάθηση της Ελληνικής ιστορίας με την χρήση των μασκών εικονικής πραγματικότητας που αναμένεται να ανατικαταστήσουν τις τρέχουσες ψηφιακές παιχνιδομηχανές και μπορεί να προσελκύσει στην εφαρμογή όλο και πιο νέους χρήστες που θα λατρέψουν αυτόν τον καινοτόμο τρόπο μάθησης.