H τεχνολογία που χρησιμοποιούμε
Η Εικονική Πραγματικότητα πρωταγωνίστρια στην ανάδειξη της Ελληνικής Ιστορίας.
Στο πλαίσιο του έργου, πληθώρα τεχνολογικών προκλήσεων αντιμετωπίστηκαν από ειδικούς ερευνητές και στελέχη ώστε να αποδοθεί στο μέγιστο βαθμό το κομμάτι της απεικόνισης στιγμών της Ελληνικής Ιστορίας.
Τρισδιάστατη laser σάρωση, φωτογραμμετρία, texturing, animation effects, μοντελοποίηση κινήσεων και διασύνδεση μέσω προγραμματιστικών διεπαφών αποτελούν μερικές από τις τεχνολογικές εργασίες που πραγματοποιήθηκαν για την ολοκλήρωση αυτού του έργου και την ανάδειξη όλου του υλικού στις μάσκες εικονικής πραγματικότητας HTC
H απόδοση
των 3Δ
σκηνών
Η δημιουργία των τρισδιάστατων σκηνών ήταν μια από τις πιο πολύπλοκες και σημαντικές εργασίες του έργου για το μνημείο του Πύργου της Ουρανούπολης και του μνημείου της Δήλου. Απαιτήθηκε ο συνδυασμός πολλών τεχνικών (φωτογραμμετρία, laser scanning, UV mapping, texturing, painting, Unity configuration) μέχρι να μπορεί να ολοκληρωθεί η κάθε μια σκηνή και να παραδοθεί σε μορφή Unity asset bundle και να αξιοποιηθεί από τους προγραμματιστές στην τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι ιστορικές αναφορές και πληροφορίες πάνω σε στοιχεία της εποχής, ώστε η τελική απεικόνιση των στοιχείων των τρισδιάστατων σκηνών να είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά σε σχέση την εκάστοτε εποχή και συνθήκες.
Τα εργαλεία
& οι συσκευές
της εικονικής
πραγματικότητας
Οι μάσκες εικονικής πραγματικότητες των εταιρειών HTC & OCULUS αποτέλεσαν τα βασικά εργαλεία στα οποία υλοποιήθηκε και ελέγχθηκε όλη η υλοποίηση της εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας για την ανάδειξη της Ελληνικής Ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα, η εφαρμογή δοκιμάστηκε τόσο για μάσκες PC-VR based, όπως η HTC Cosmos, HTC Vive Pro, Oculus Rift & Oculus Rift S καθώς και για stand alone VR μάσκες όπως η OCULUS QUEST & OCULUS QUEST 2 για τις οποίες έγινε ειδική βελτιστοποίηση τόσο σε προγραμματιστικό επίπεδο όσο και σε ανάλυση γραφικών για τα τρισδιάστατα μοντέλα και σκηνές.
Οι ιστορικές
βιβλιοθήκες
Δεκάδες ώρες έρευνας και συλλογής πληροφοριών για κάθε ιστορική τοποθεσία και μνημείο δαπανήθηκαν ώστε να προκύψει το κατάλληλο κειμενικό και πολυμεσικό υλικό, με σκοπό την ανάδειξη της πληροφορίας και την προσαρμογή της στις δυνατότητες ανάδειξης της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, είναι η δημιουργία μιας νέας βάσης πληροφοριών με δυνατότητα επέκτασης και εμβάθυνσης για υφιστάμενους και νέους ιστορικούς προορισμούς που βρίσκονται εντός της πλατφόρμας.
Ζήσε την VR
περιπέτεια
στα Μονοπάτια της Ελληνικής Ιστορίας

Η διαχείριση
των ιστορικών
διαδρομών
Η πλατφόρμα και η σύνδεσή της με την εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας, επιτρέπει στους χρήστες την μετάβαση από τοποθεσία σε τοποθεσία, ταξιδεύοντας ανάμεσα στις ιστορικές εποχές με την χρήση του εργαλείου του χάρτη. Επιλέγοντας την εκάστοτε τοποθεσία ή μνημείο, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει λάβει πληροφορίες για την ιστορική εποχή και να ακολουθήσει εννοιολογικές διαδρομές στην Ελληνική Ιστορία ή και να επισκευτεί βιωματικά τον επιλεγμένο χώρο μέσα από το πολυμεσικό υλικό 360 μοιρών.