Τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε
Συνδυασμός σύγχρονων και κλασσικών διαδικτυακών τεχνολογιών
Για την υλοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας ιστορικής πληροφορίας χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία NodeJS συνδυαστηκά με την τεχνολογια React, με έμφαση στο διαχειριστικό περιβάλλον διαχείρισης.
Για την εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας χρησιμοποιήθηκε η μηχανή σχεδίασης παιχνιδιών Unity για τις πλατφόρμες Oculus & SteamVR.
Η τεχνολογία
της εικονικής
πραγματικότητας
Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου, ερευνήθηκαν και σχεδιάστηκαν δύο μορφές παρουσίασης των πληροφοριών στην εικονική πραγματικότητα που στοχεύουν στον διαφορετικό τρόπο ανάδειξης της ιστορικής πληροφορίας. Και οι δύο τρόποι ενσωματώθηκαν στην ίδια εφαρμογή και διασυνδέονται με την διαδικτυακή πλατφόρμα τόσο για κοινά πεδία της βάσης όσο και για μεμονωμένα στοιχεία που είναι απαραίτητα σε κάθε ένα από τους δύο τρόπους ανάδειξης. Η εικονική πραγματικότητα χρειάζεται εικονοποιημένα περιβάλλοντα και στοιχεία για να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητές της και για αυτό η τρισδιάστατη μοντελοποίηση αποτέλεσε το σημαντικότερο και το εκτενέστερο αντικείμενο για την ανάδειξη των επιλεγμένων τοποθεσιών : α) Πύργος Ουρανούπολης και β) Δήλος.
Οι ιστορικές
πηγές
Το Ινστιτούτο Ιστορικών Μελετών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών προχώρησαν σε εκτενή έρευνα και αναζήτηση όλων των απαραίτητων πληροφοριών με σκοπό στην ενσωμάτωση ενός συνεκτικού κειμένου για κάθε τοποθεσία και μνημείο της Ελληνικής Ιστορίας. Στο πλαίσιο του έργου, ενσωματώθηκαν πάνω από 30 τοποθεσίες και 100 ιστορικά μνημεία, καλύπτοντας όλο το γεωγραφικό εύρος της Ελληνικής Επικράτειας και για όλες τις ιστορικές εποχές. Στις περισσότερες από τις τοποθεσίες και τα μνημεία, η ιστορική πληροφορία και το πολυμεσικό υλικό καλύπτει περισσότερες της μίας εποχής, αναδεικνύοντας τον ρόλο που έπαιξαν από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Η εκπαιδευτική
πρόταση
Η ομάδα έργου σχεδίασε μια παιχνιδοκεντρική έκδοση της εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας με έμφαση στα παιδιά αλλά και τους ενήλικες που τους αρέσει το ψηφιακό παιχνίδι (gaming). Ο χρήστης καλείται να προχωρήσει στην εξερεύνηση του Πύργου της Ουρανούπολης και της Οικίας της Τρίαινας στην Δήλο μέσω συγκεκριμένων αποστολών που αποτελούνται από ερωτοαπαντήσεις, δραστηριότητες και επιτεύματα πάνω στην καθημερινότητα της εποχής. Ο χρήστης μαζεύει πόντους τους οποίους μπορεί να εξαργυρώσει μέσα στο παιχνίδι εκτυπώνοντας τρισδιάστατα ιστορικά αντικείμενα της εποχής.
Ζήσε την VR
περιπέτεια
στα Μονοπάτια της Ελληνικής Ιστορίας

Η διαχείριση
της ιστορικής πληροφορίας
Η ομάδα των ερευνητών προχώρησε στην επιλογή των τοποθεσιών και των μνημείων με βάση την σημασία τους και της επίδραση τους στην εξέλιξη της Ελληνικής Ιστορίας. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η συλλογή και παρουσίαση της πληροφορίας με κατάλληλο τρόπο ώστε να είναι αξιοποιήσιμη από τις τεχνολογικές δυνατότητες των μασκών εικονικής πραγματικότητας. Απαιτήθηκε η κατηγοροποίηση των ευρυμάτων και των διαθέσιμων στοιχείων και η αντίστοιχη μετατροπή τους σε γνώση που μεταφέρθηκε στους σχεδιαστές και προγραμματιστές, μέσω συνεντεύξεων και συνεργασιών, ώστε να μπορέσουν να δημιουργηθούν οι ρεαλιστικές συνθήκες ζωής και καθημερινότητας για επιλεγμένες τοποθεσίες της Ελλάδας.